Blog

Jak zacząć ze stroną firmową na Facebooku?

Bardzo modne na przestrzeni ostatnich kilku lat jest prowadzenie fanpage-ów na Facebooku. To nie tylko moda, ale i skuteczne narzędzie marketingowe. Większość małych i średnich przedsiębiorców uważa jednak, że to dobry środek, ale tylko dla większych firm, które mogą zlecić prowadzenie fanpage'a firmie, która się w tym specjalizuje. Nic bardziej mylnego. Prowadzić go może każdy i wcale nie trzeba poświęcać na to aż tak wiele czasu.

Zacznijmy od początku. Jeśli nie masz jeszcze fanpage'a możesz założyć go klikając tutaj https://www.facebook.com/pages/create.php. Pamiętaj, aby założyć stronę firmową musisz najpierw posiadać konto prywatne. Wiele osób myli te dwa pojęcia i rejestruje firmę jako osobę prywatną. Zarejestruj się lub zaloguj (jeśli jesteś już na Facebooku) na swoje konto i kliknij link powyżej. Nie będziemy tłumaczyć jak wypełniać konkretne pola, bo Facebook zrobił to dość przejrzyście.

Bardzo ważnym elementem jest avatar, czyli inaczej zdjęcie profilowe. To ten obrazek, który wyświetla się po lewej stronie przy każdym wpisie. Facebooka ma jednak to do siebie, że lubi psuć jakość zdjęć. Z naszych testów wynika, że aby uzyskać dobrą jakość zdjęcia profilowego należy wgrać plik o wielkości 180x180 pikseli w formacie PNG. Drugim elementem jest tło profilu. Tutaj również zalecamy wgrywanie pliku o wielkości 851x320px w formacie PNG. W zdjęciu profilowym, jak się można domyślić najlepiej umieścić logo. To element, który najbardziej kojarzy się z firmą. Oczywiście dobrze, gdy logo jest estetyczne. W tle dobrze jest umieścić coś związanego z branżą firmy. W przypadku restauracji może to być zdjęcie z wnętrza, w przypadku biura nieruchomości np. ładny budynek, a w przypadku biura podróży przepiękny widok na plażę. Dobrze jest gdy tło będzie zmieniane np. co dwa tygodnie lub miesiąc.

Kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych firmy, czyli adres, telefon, godziny otwarcia itd. Jeszcze przed upublicznieniem fanpage'a dobrze jest utworzyć kilka wpisów. Ale nie rób tego pochopnie, nie chodzi o zapchanie go byle czym. Wpisy powinny być tematycznie związane z działalnością branży. Największym błędem jest mieszanie swoich prywatnych opinii i zainteresowań z firmową stroną na Facebooku. Na przykład, jeśli prowadzisz stronę pubu czy restauracji, można w pierwszych wpisach (oprócz oczywiście powitania wszystkich na Facebooku) pokazać wnętrze, menu czy nową maszynę do gier, która znajduje się w lokalu. Dobrym pomysłem na początku jest też mała zniżka na swoje produkty dla osób, które polubią fanpage Twojej firmy. Zyskać można tutaj dwukrotnie, bo fana na FB i przyszłego klienta. Możesz też zrobić konkurs, gdzie warunkiem będzie udostępnienie wpisu z konkursem. Wtedy więcej osób dowie się o istnieniu Twojej firmy na Facebooku.

To tyle na dziś. W kolejnym cyklu o Facebooku dowiesz się co i kiedy publikować.